Abobo Yaaaaaaaa - Reisverslag uit Duayaw Nkwanta, Ghana van Mathilde Leeuw - WaarBenJij.nu Abobo Yaaaaaaaa - Reisverslag uit Duayaw Nkwanta, Ghana van Mathilde Leeuw - WaarBenJij.nu

Abobo Yaaaaaaaa

Door: Mathilde

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

01 December 2012 | Ghana, Duayaw Nkwanta

Goedemiddag!

Afgelopen week stond ik nog een weekje op Orthopedic Ward nu samen met Jessica. Dit vond ik erg gezellig en nu hoefde ik de schoonmaak ook niet in m’n eentje te doen, scheelt weer ;). De laatste paar weken eten we tijdens onze pauze buiten onder de mangoboom, lekker koel en je ziet heel wat mensen voorbij komen dus ook genoeg te zien daar… Ideaal plekje voor je pauze waar we ook wel van genieten hoor!!
Jessica zei tegen mijn collega’s dat ik een Ghanese vriend had (niet dus!) en die geloofden haar natuurlijk ook nog. Je kan op dat moment zeggen wat je wil, ze geloven je dan toch niet meer. Toen kwam er nog een schepje bovenop en zei Jess tegen een van onze collega’s zei dat ik hem leuk vond, nou toen was het helemaal goed raak, ik werd al bijna gezoend door hem. Snel weg wezen dus! Gelukkig was dit op vrijdag en was dat m’n laatste dagje op die afdeling, anders had ik het nog wel even moeten aanhoren daar;) Je timing was in ieder geval wel goed Jess!

We hebben ook een dagje meegelopen op de OK, wat ik echt geweldig vond! We hebben huidtransplantaties gezien, het verwijderen van pennen uit een bot, het rechtzetten van O- en X- benen en een amputatie. Ik vond het erg interessant om te zien hoe deze operaties verlopen en alles wat daarom heen ook nog gedaan moet worden. Ik heb nu al zin in aankomende week, een hele week op de operatiekamer :D.

Woensdag waren we weer een dagje vrij om ons visum te verlengen. We zijn in een scooter met zo’n bakje erachter (Abobo Yaa) richting Sunyani gegaan. Lekker uitwaaien, wat met dit weer niet erg is. Onderweg werden we aangehouden door de politie, waarom is voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk, maar hij zal wel gedacht hebben ‘die blanken hebben wel geld’. Na een paar cedi te hebben betaald mochten we weer verder, gelukkig maar! We hebben eerst boodschappen gedaan en daarna hebben we onze paspoorten opgehaald. Ik kreeg hem niet mee want die man wilde dat ik (Celine Dion en nu ook al zijn vrouw, volgens hem) bij hem bleef. Haha, mooi niet dus ik wou ook mee zwemmen… Nadat we onze paspoorten weer mee kregen zijn we richting het zwembad gegaan. Hier duwde Ellen Jessica en Prince (een vriend van ons) in het water, maar we wisten niet dat hij niet kon zwemmen. Gelukkig kon hij wel staan, maar dat had hij niet door en dus klampte hij zich vast aan Jessica, wat een hilarisch gezicht was. We hebben hem toen maar even zwemles gegeven, maar ik denk niet dat wij ooit goede bad juffen kunnen worden… Na het zwemmen gingen we weer naar huis en hebben we onze haren gedroogd op de Abobo Yaa. Dit keer hebben we maar een leuk praatje gemaakt met de politie en mochten we zonder te betalen verder rijden, even lief lachen en het is al goed :P.

Afgelopen weekend hebben we niet veel gedaan. Veel ligretto gespeeld, de was gedaan, huis schoonmaken, en veel slapen, bankhangen en niks doen, ook niet erg ;)

Iedereen een fijne Sinterklaas trouwens, wij gaan het ook houden komende woensdag…

Liefs Mathilde


  • 08 December 2012 - 11:10

    Bosmannetjes:

    hey Mathil

    leuk hoor elke week een verslag,knap dat je dat zo bij houd!
    haha jullie krijgen aandacht van mannen genoeg zo te lezen :-D
    miss word die jongen komende week ook wel overgeplaatst ;-)
    veel plezier komende week.

    liefs de bosmannetjes

    ps veel plezier met sinterklaas

  • 08 December 2012 - 12:23

    Marida:

    Hey Matje,

    Wat beleef je daar allemaal met die kerels? Doe je rustig aan en pas je een beetje op jezelf!
    Ik las de titel en dacht:Huh wat is dat dan? Maar eerst lezen en dan begrijp je het.
    Heb je dit verslag het vorige weekend al geschreven? Je was deze week toch op de OK.
    Sinterklaas is hier weer voorbij en ik zag dat jullie ook een mooi zwarte piet hadden op de foto.Handig die mensen hoeven zich niet eens te sminken!!
    Het is hier trouwens koud. Vannacht -13 maar schitterend mooi wit van de sneeuw, vooral als je door de polder rijdt.
    Zeg geniet nog van je laatste weekjes daar de tijd is zo voorbij.
    Veel plezier nog ook met de andere meiden.

    groetjes en liefs: pa en ma en de rest.

  • 09 December 2012 - 19:21

    Maaike :

    Heej meid erg leuk om jou zo te volgen je maakt genoeg mee daar zo te lezen, nog geen leuke jongen daar ontmoet? Hahaha het is egt wel een ervaring heel anders als roemenie dan he! Heel veel plezier daar nog groetjes

  • 09 December 2012 - 19:21

    Maaike :

    Heej meid erg leuk om jou zo te volgen je maakt genoeg mee daar zo te lezen, nog geen leuke jongen daar ontmoet? Hahaha het is egt wel een ervaring heel anders als roemenie dan he! Heel veel plezier daar nog groetjes

  • 11 December 2012 - 16:59

    Albert:

    Hoi,

    Leuk om weer dingen van je te lezen. Zo te lezen vermaak je je wel. Ligretto is een leuk spelletje.
    Snel denken en lachen zeker.

    Groetjes Albert (zorgboerderij)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathilde

Hallo allemaal, Op dit blog wil ik mijn avonturen in Ghana bijhouden of in iedergeval af en toe iets van mij laten horen. Groetjes Mathilde

Actief sinds 14 Sept. 2012
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 29726

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 10 Januari 2013

Ghana

Landen bezocht: