Childrens Ward - Reisverslag uit Duayaw Nkwanta, Ghana van Mathilde Leeuw - WaarBenJij.nu Childrens Ward - Reisverslag uit Duayaw Nkwanta, Ghana van Mathilde Leeuw - WaarBenJij.nu

Childrens Ward

Door: Adwoa

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

28 September 2012 | Ghana, Duayaw Nkwanta

Hallo lieve thuisblijvers.

Hier weer even een kort berichtje vanuit Ghana. Afgelopen week heb ik meegelopen op de kinderafdeling, de childrens ward. Wat een belevenis zeg, zo anders dan in Nederland. Ten eerste ziet de afdeling er al heel anders uit dan een normale afdeling in Nederland. Het ziet er verouderd uit (nog wel te doen hoor), en de moeders blijven dag en nacht bij de kinderen, ze slapen zitten of hangen bij hun kind op bed. De eerste paar dagen was even wennen en aftasten hoe je het best contact kon maken met de kinderen, het personeel en hoe alles op de afdeling verliep. Maar na de eerste dag hadden we (Jessica en ik)we het al redelijk door en konden we goed meedraaien op de afdeling. Een dag bestond uit, schoonmaken, medicijnen klaarmaken, toedienen van medicijnen, wondbehandeling en heel veel zitten en niks doen. Dat was wel even wennen hoor, maar we weten ons nu redelijk te vermaken met z’n tweeën. Ook heb ik vandaag mijn eerste infuus geplaatst bij een 2-jarige. Het ging in een keer goed, YEAH, en het maakte me al een stuk zekerder. Ook heb ik samen met Jessica een aantal (gedeeltelijke) opnames gedaan, wat ook goed verliep. Tempratuur op meten, papierwerk en het inbrengen van een infuus. Al met al heb ik dus al heel wat geleerd deze week! Volgende week sta ik alleen op de spoedafdeling (emergency) en ik hoop dat ik me ook in m’n eentje kan redden.
Vanavond hebben we onze leidinggevende van de kinderafdeling te eten gehad, wat ook erg gezellig was. Wel even aftasten wat voor hen normaal was, hoeveel ze aten en waar we het wel/niet over kunnen hebben. Maar gelukkig ging alles goed en hebben we een gezellige avond gehad en lekker pannenkoeken gegeten.

Voor wie het leuk vinden om een kaartje te sturen en onze muren nog vrolijker te maken:

C/O st. John of God hospital
Mathilde de Leeuw
P.O. Box 24
Duayaw Nkwanta
Brong-Ahafo, Ghana

We gaan nu nog even lekker van onze vrijdagavond genieten en een filmpje kijken, tot snel!!


Liefs Adwoa Mathilde

  • 29 September 2012 - 09:59

    Marida:

    Wat leuk Mathilde om te lezen! En wat mooi dat het zo goed gaat. Zo te lezen ben je een echte zuster en volgens mij pas je heel goed tussen al die kindertjes daar.Volgende week op de spoedafdeling lijkt me ook heel leerzaam en natuurlijk ook spannend. Maar het gaat je lukken hoor!

    groetjes pap en mam.

  • 29 September 2012 - 10:04

    Lisette:

    heeeii lieve zus!
    ik miss je al heel erg, maar je hebt het daar heel leuk lees ik al!
    het is nu best wel heel saai op de kamer, dus ik ben me kast maar even aan het opruimen hihi (:
    neem je ook een donker kindje mee? haha is wel schattig! nee grapje hoor.
    kom je zondag nog eventjes op skypee? we moeten echt even bijkletsen!! want dat kan nu niet meer he..
    heeel veel plezier daar chik, ik stuur nog wel even een kaartjee! (:

    dikkekuss! <3
    iloveyou'

  • 29 September 2012 - 11:35

    Hilde:

    hey Mathilde

    leuk om je op deze manier te volgen!
    super dat het zo goed gaat!die kindjes hebben er een goede zuster bij:-)
    veel succes volgende week op de spoedafdeling gaat je vast helemaal lukken!!

    liefs Nico Hilde en kusje van Milan Nick en Mika

  • 30 September 2012 - 23:39

    Jolanda:

    Lieve Mathilde,

    Wat leuk om je zo te volgen.
    Geniet ervan, en nog een hele fijne tijd daar!!

    Dikke kus Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathilde

Hallo allemaal, Op dit blog wil ik mijn avonturen in Ghana bijhouden of in iedergeval af en toe iets van mij laten horen. Groetjes Mathilde

Actief sinds 14 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1022
Totaal aantal bezoekers 29733

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 10 Januari 2013

Ghana

Landen bezocht: