Emergency - Reisverslag uit Duayaw Nkwanta, Ghana van Mathilde Leeuw - WaarBenJij.nu Emergency - Reisverslag uit Duayaw Nkwanta, Ghana van Mathilde Leeuw - WaarBenJij.nu

Emergency

Door: Adwoa

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

06 Oktober 2012 | Ghana, Duayaw Nkwanta

Maaha,

Afgelopen week heb ik meegelopen op emergency, de spoedafdeling. Deze week zijn we allemaal naar een andere afdeling geweest en moesten we ons dus alleen zien te redden. Gelukkig is dit helemaal goed gekomen en kunnen we ons ook alleen op een afdeling prima redden.

Hoewel het niet heel druk was deze week heb ik wel veel gezien op de spoedafdeling. De eerste dag begon al leuk. Ik was even wat water aan het drinken en toen ik terugkwam zag ik een aantal mensen binnen komen. Op zich heel normaal maar het was me in eerste instantie niet eens opgevallen dat het blanken waren. Een vrouw stormde direct op me af omdat ze zag dat ik blank was en zei dat de man om wie het ging de ambassadeur van Turkije was en hij zich niet lekker voelde en dat ik er dus maar even naar moest kijken. Gelukkig pakten mijn collega’s hier het allemaal goed op en hoefde ik alleen even uit te leggen wat we gingen doen en was er verder niets ernstigs aan de hand. Ze waren ook zo weer weg om het vliegtuig te halen.
Verder heb ik een keer gezien dat een bewusteloze man werd binnen gebracht, waar erg snel op gereageerd werd wat ik mooi vond om te zien.
Voor de rest heb ik afgelopen week schoongemaakt, papierwerk gedaan, infusen verwijderd en aangesloten, bloedsuiker geprikt, en toch ook nog wel veel gezeten, waar ik nu aan begin te wennen ;)…

Uit het werk doen we de afwas, was, schoonmaken, naar de markt, koken, skypen en spelletje en dan is de dag vaak al weer om, we hebben ons dus nog niet verveeld.

Vandaag lekker een dagje niks doen, bankhangen, filmpje kijken, spelletjes doen en lekker bijkomen van afgelopen week, heerlijk!

We beginnen ook al aardig aan het weer, het zweten en alle donkere mensen te wennen. Hoewel we nog steeds worden aangestaard merk ik wel dat ze redelijk aan ons beginnen te wennen hier in het dorpje en bij het ziekenhuis, wie weet vallen we straks helemaal niet meer op als we ook zwart zijn van de zon :P

Gisteren heb ik mezelf verlost van m’n vlechtjes. Ik was er net aan gewent, maar kreeg er een beetje uitslag van op m’n hoofd en het sliep toch minder lekker dan met m’n eigen haar. Je eigen haar is toch het fijnst! Met z’n 4en hebben we er ongeveer een uurtje over gedaan, het gaat er gelukkig dus sneller uit dan in…

Liefs Matje

  • 07 Oktober 2012 - 00:20

    Marida:

    Ha Mathilde,

    Je hebt weer een mooie week gehad zo te lezen, al ben je dan niet heel druk geweest op de afdeling je hebt weer genoeg meegemaakt.
    De vlechtjes uit!! Weer een echte hollandse meid dus.
    Gelukkig dat jullie je niet vervelen en wat een gappige foto met al die was.
    Heerlijk zo'n zaterdag om even bij te komen!
    Veel plezier weer de komende week.

    Liefs pap en mam.

  • 07 Oktober 2012 - 00:20

    Marida:

    Ha Mathilde,

    Je hebt weer een mooie week gehad zo te lezen, al ben je dan niet heel druk geweest op de afdeling je hebt weer genoeg meegemaakt.
    De vlechtjes uit!! Weer een echte hollandse meid dus.
    Gelukkig dat jullie je niet vervelen en wat een gappige foto met al die was.
    Heerlijk zo'n zaterdag om even bij te komen!
    Veel plezier weer de komende week.

    Liefs pap en mam.

  • 07 Oktober 2012 - 13:00

    Oma:

    mooi verhaal mathilde

    liefs oma

  • 07 Oktober 2012 - 13:51

    Daniek:

    maaha matilde hoe is het in gana?
    die vlechtjes waren echt mooi.
    ik ben een tekening in de klas aan het maken voor jou om de muren op te vrolijken.
    mischien kan ik het aan mijn juf vragen of de hele klas een leuke tekening kan maken.


    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    daniek ( je nichtje)

  • 07 Oktober 2012 - 20:29

    Hennie:

    Hoi Mathilde
    Even een reactie vanuit de Wulp.
    Heel mooi dat we je op deze manier kunnen volgen.Mooi met de foto's erbij.
    Ook Lisette houd ons op de hoogte.Met interessante foto's ;)
    Groetjes van ons allemaal
    Hennie, Bennie en de rest.

  • 08 Oktober 2012 - 10:06

    Esther Fuite:

    Ha Mathilde,

    Ik heb je site ook gevonden, erg leuk om je belevenissen te lezen!
    Heel veel succes weer deze week en geniet van alles daar!! :)

    Groetjes Esther

  • 08 Oktober 2012 - 13:47

    Van V:

    Hoi Mathilde,
    Hoe

  • 08 Oktober 2012 - 13:58

    Vera En Esther:

    Heey Mathilde,

    Hoe gaat het in Ghana?
    Met ons gaat het heel erg goed!!!!!!
    Leuke foto's trouwens!! Ben je al een beetje bruin geworden?
    Hier is het echt weer Hollands weer!!
    We hebben Engelse brieven gemaakt en komen over een paar weken naar je toe.

    Nog veel succes in Ghana!

    Groetjes groep 8 van de JBS!

    PS: sorry voor het foutje hierboven!

  • 08 Oktober 2012 - 20:31

    Mathilde:

    Bedankt voor al jullie leuke reacties!!

    Ik vermaak met hier opper best en begin me ook steeds meer thuis te voelen!

    Daniek; leuk dat je een kleurplaat voor me maakt, het is hier nogal kaal in huis dus dat zal de boel wel opvrolijken!

    En groep 8; ook jullie brieven zullen we aan de muur hangen, dan hebben we alle tijd om ze eens rustig door te lezen! Goed bezig daar in Nederland, super dat jullie aan ons denken! :D

    Liefs Mathilde

  • 10 Oktober 2012 - 11:32

    Dick:

    Hello Mathilde,

    De foto's vind ik heel erg leuk! Wel jammer dat je de vlechtjes eruit gehaald hebt, het staat je erg goed die Afrikaanse look. Maar goed je gezondheid is het belangrijkste wat er is.

    Nog heel veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes uit towncity :) 's-Heerenbroek,
    uncle Dick.

  • 10 Oktober 2012 - 20:22

    Rhode 5tte5746:

    hey math,
    leuk om je berichtje weer te lezen..........
    en die laatste foto ,..: echt lachen , met al die kleine krulletjes van de vlechtjes !! heb je de stijltang wel bij je ??? Rhode zei ; whaaa ; dat wil ik ook , allemaal krulletjes !!! (moet ze later ook maar op stage gaan naar ghana.?!?) hopelijk is de uitslag op je hoofd weer een beetje weg...
    en die middelste foto ; is dat jullie huisje ??
    Lisa ligt in een deuk om jullie waslijn,.. goed bezig zijn jullie, heb je daar een wasmachine ofzo!! (of moet alles met de hand, sorry hoor dat weet ik niet , blond?!!)
    ben benieuwd op welke afdeling je deze week moet werken...
    veel succes en tot horens
    liefs van ons,
    liesbeth
    (ps ; rhode gaat gat je nu nog even "appen" , vind ze stoer geloof ik...)


  • 12 Oktober 2012 - 22:03

    Harma Aalberts:

    Hallo Mathilde!

    Erg leuk om je berichtjes te lezen en de foto's te bekijken!
    Zo te horen mag je al best wel veel doen in het ziekenhuis.
    En jullie zien er idd. erg blank uit tussen de Ghanezen.
    Hoe warm is het eigenlijk bij jullie? En uh.. waarom hangt bij jullie de was binnen?
    Het is toch mooi weer?
    We wensen je nog veel plezier in Ghana en we blijven je volgen op je weblog!

    Groetjes uit IJsselmuiden
    van de hele fam. Aalberts

Tags: emergency

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathilde

Hallo allemaal, Op dit blog wil ik mijn avonturen in Ghana bijhouden of in iedergeval af en toe iets van mij laten horen. Groetjes Mathilde

Actief sinds 14 Sept. 2012
Verslag gelezen: 715
Totaal aantal bezoekers 29733

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 10 Januari 2013

Ghana

Landen bezocht: